ایران هواپیمای امریکا را بوسیله ی یک سیستم اطلاعاتی روسی سرنگون کرده است
ایران هواپیمای امریکا را بوسیله ی یک سیستم اطلاعاتی روسی سرنگون کرده است

ایران هواپیمای امریکا را بوسیله ی یک سیستم اطلاعاتی روسی سرنگون کرده است

سپنته نیوز: سایت شبکه اسکای نوشت: ایران می گوید که یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا را ساقط کرده است. امریکا هم به گم شدن این هواپیما اذعان کرده است.

 به نوشه ی اسکای، دو سوی این جریان این موضوع را روشن می سازد که جنگ پنهان بین ایران و امریکا ادامه دارد.

این چهارمین بار است که ایران می گوید که یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا را سرنگون کرده است.  البته این اولین بار است که ایران نوع هواپیما که "آر کیو 170 "سنتینل" هست را اعلام کرده است.

امریکا هنوز نوع هواپیمایی را که به گفته ی خود "گم" کرده را اعلام نکرده است اما مشخص است که "سنتینل" بیرون از افغانستان فعالیت می کرده است.

این نوع هواپیما در 30 هزار فوت پرواز می کند و افغانستان نیاز به چنین هواپیمایی ندارد چون طالبان نیروی هوایی یا موشکی که بتواند به آن ارتفاع برسد را ندارد.

این اطلاعات مشخص می سازد که ماموریت این هواپیمای بدون سرنشین پرواز در ایران یا پاکستان بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، به نوشته ی اسکای،"سنتینل" احتمالا بخشی از برنامه ی جاسوسی وسیع امریکا برای شناسایی محل سایت های هسته ای و پایگاه های موشکی ایران بوده است.

اسکای در ادامه به نقل از سایت "دی ای دبلیو لانین" نوشت: در سرنگونی این هواپیما، یک سیستم اطلاعاتی الکترونیکی روسی به نام "اوتوبازا" توسط ایران مورد استفاده فرار گرفته و این کشور توانسته است در سیگنال های فرماندهی "سنتینل" دخالت کند.

این موضوعی است که می تواند امریکا را به شدت نگران کند و به این معنا است که هواپیماهای جاسوسی انها در ایران در خطر هستند. اگر ایران به این هواپیما دست یافته باشد امریکا نگران روسیه و چین هم باید باشد، زایرا این اطلاعات در اختیار انها هم قرار می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr