تاریخچه بسیار جالب از موس کامپیوتر
شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه موس ها از توپ های بولینگ قدیمی تا کنترلرهای ذهنی آینده می پردازیم.

۱. اولین گوی غلطان (trackball):


اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر که توسط حرکات دست کنترل می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا اختراع شد. این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک سخت افزار ویژه سوار شده بود. این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند. از آنجا که این اختراع متعلق به یک پروژه کاملا سری نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده است.



نویسنده : Mehr
زندان حسنی مبارک
حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در حال حاضر در شهر شرم الشیخ تحت بازداشت خانگی است.





شاید او در حال حاضر از محاکمه شدنش ترس دارد، اما در این خلال، در یک خانه ی بسیار زیبا در حال زندگی کردن است.این ویلا دو طبقه می باشد و در طبقه ی همکف آن ، اشپزخانه ای 4 تا 5 متری وجود دارد و هچنین دارای یک پذیرایی بزرگ می باشد.


















نویسنده : Mehr
دوست دارید با یک سفر مجازی سری به پاریس بزنید ؟
پس به لینک زیر برید و پس از اینکه صفحه بطور کامل لود شد از فراز برج ایفل تمام پاریس را تماشا کنید :

www.Gillesvidal.com/blogpano/paris.htm
نویسنده : Mehr
سهم ناچیز اپل از بازار مرورگرهای موبایلی
گروه خبری GSM: هم‌اکنون  حدود یک سال از زمان ورود رایانه لوحی اپل به بازار جهانی می‌گذرد  و این شرکت در این مدت توانسته  است به کمک این محصول فقط  یک درصد از بازار جهانی مرورگرهای  اینترنتی همراه را از آن خود کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی  مرکز تحقیقاتی NetMarketShare، رایانه لوحی iPad با مرورگر اینترنتی اپل که روی آن نصب شده است فقط یک درصد بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی موبایلی را در اختیار دارد که این رقم برای بازار آمریکا 1/2 درصد محاسبه شده است.

به طور کلی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS بیشترین سهم از جست‌وجوهای اینترنتی موبایلی جهان را به خود اختصاص داده‌اند و طبق آمار موجود 60 درصد گشت‌وگذارهای اینترنتی توسط گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad انجام می‌شود. اما بررسی جدید نشان داده است که در جریان این گشت‌وگذارهای اینترنتی مرورگر اپل محبوبیت چندانی ندارد.

در مقابل 31.6 درصد از گشت‌وگذارهای اینترنتی جهان توسط دستگاه‌های الکترونیکی همراه تحت سیستم‌عامل اندروید انجام می‌شود که این دستگاه‌ها نیز شامل گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی می‌شوند. شرکت RIM با گوشی‌های هوشمند BlackBerry توانسته است در رتبه سوم این لیست قرار گیرد و 9/6 درصد از این بازار را از آن خود کند که البته سهم آن در مقابل سیستم‌های عامل موبایلی اپل و گوگل بسیار کمتر است.

رایانه لوحی iPad هم‌اکنون محبوب‌ترین رایانه لوحی دنیا محسوب می‌شود و اگرچه شرکت‌هایی مانند سامسونگ و HP محصولاتی مانند Galaxy Tab و TouchPad را روانه بازار کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند رقابت قابل ملاحظه‌ای با محصول شرکت اپل انجام دهند. شرکت اپل این روزها در حال طراحی و تولید iPad 3 است که گفته می‌شود با قابلیت‌های جدید و فراوان خود می‌تواند کلیه رقبا را پشت‌سر بگذارد.
نویسنده : Mehr
همکاری بایدو و مایکروسافت جهت ارائه نتایج جستجوی انگلیسی در چین

Baidu که بزرگترین شرکت اینترنتی و موتور جستجوی چین است، قصد دارد با همکاری مایکروسافت نتایج جستجو را به زبان انگلیسی برای کاربرانش فراهم کند‫.‬ به نظر می رسد که گوگل باز هم از تیغ تیز رقابت بینگ مایکروسافت در امان نمانده و این بار دعوا بر سر یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین دنیا است‫.‬


این شرکت اعلام کرده که قرار است عبارات جستجوی انگلیسی که در بایدو تایپ می شوند، به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت هدایت شوند. بایدو بیش از ۷۵درصد بازار جستجوی چین را تحت سلطه خود دارد.


مثل اینکه مایکروسافت قصد دارد با این شراکت، کمی حضور کمرنگ اش در بزرگترین بازار اینترنت دنیا را بهبود بخشد. بایدو احتمال می دهد این سرویس از اواخر امسال در چین فعال شود. این شرکت ها قبلا در دو زمینه پلتفرم های موبایل و نتایج جستجو با یکدیگر همکاری هایی داشته اند.


تحلیل ها حاکی از آن است که قصد این همکاری بیرون آوردن بازار جستجوی چین از چنگ گوگل است. هرچند که گوگل در این بازار اصلا شانس ندارد و چندی پیش هم بخاطر کشمکش با دولت چین بر سر سانسور محتوا، مدتی از چین اخراج شده بود.

نویسنده : Mehr