كهكشان 13 ميليارد ساله هم كشف شد!
كهكشان 13 ميليارد ساله هم كشف شد!

 اخترشناسان معتقدند موفق به مشاهده قديمي ترين پديده اي شده اند که تاکنون در جهان هستي ديده شده است: کهکشاني بسيار دور متعلق به زمانهاي بسيار دور گذشته.

به گزارش مهر، تصوير اين کهکشان که در ميان تصاوير منتشر شده از تلسکوپ هابل پنهان شده بود در ابتدا لکه اي کوچک و نوراني ديده مي شد که اخترشناسان اروپايي اکنون آن را کهکشاني متعلق به 13.1 ميليارد سال پيش مي دانند، زماني که جهان بسيار جوان بوده و تنها 600 ميليون سال سن داشته است. چنين خصوصياتي اين لکه درخشان را به قديمي ترين و دورافتاده ترين کهکشان در جهان هستي تبديل خواهد کرد.

به گفته «متيو لنرت» از رصدخانه پاريس به دليل قدمت بالاي اين کهکشان، آنچه ديده مي شود فرم اوليه کهکشان نيست و در حال حاضر اين کهکشان با همسايگان خود ترکيب شده است.

«ريچارد اليس» از موسسه تکنولوژي کاليفرنيا که نقشي در اين کشف نداشته است مي گويد: ما در حال نگريستن به جهان هستيم در زماني که تنها يک بيستم سن کنوني اش را داشته است. در مقياس انساني مي توان گفت در حال نگريستن سن چهار سالگي از کل طول عمر يک فرد بالغ هستيم.

اخترشناسان اروپايي پس از 16 ساعت رصد از ميان تلسکوپ شيلي به منظور بررسي نشانه هاي نوري گازهاي سرد هيدروژن سن اين کهکشان را تخمين زدند.

کهکشان جديد هيچ نامي ندارد و تنها با کمکي يکسري از حروف و اعداد شناخته مي شود و از اين رو لنرت و همکارانش آن را «حباب انتقال سرخ دورافتاده» مي نامند.

بر اسا اين گزارش يافته جديد اخترشناسان با نظريه هايي که در رابطه با زمان متولد شدن اولين کهکشانها و ستاره ها وجود دارد کاملا همخواني داشته و احتمالا اين کهکشان نيز يکي از اولين‌ها بوده است.

 


نظرات شما عزیزان:

afsane
ساعت0:10---8 دی 1390

salam b wb manam sar bezan khoshhal misham nazar yadet nare tabadle linkam anjam mishe montazere hozure garmet beine abnabatiya hastam l3ye ta hi 2bare


matlab4u
ساعت19:51---5 دی 1390
سلام دوست عزیز وب شما هم بسیار جالب و پر محتواست اگر تمایل دارید تا با هم تبادل لینک کنیم مرسی...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

:: موضوعات مرتبط: بحث هاي جنجالي، ،
:: برچسب‌ها: كهكشان, راه شيري, كهكشان راه شيري, قدمت, ستاره, سياره, فضا, الهه, عزيز, رويا,
نویسنده : Mehr