يادگاري از هيتلر،فولكس
يادگاري از هيتلر،فولكس

porsche در سال 1875 درآلمان متولد شد و اولين خودروي كوچك خود را در سال 1922 ساخت. او آرزوي خود را براي ساخت خودروي همگاني در سال 1930 با ايجاد كارخانه‌اي برآورده كرد. او تصميم داشت خودرو‌هايي بزرگ‌تر با كارايي بالاتر و قيمت پايين‌تر توليد كند.

او فعاليتش را در سال 1931 با كار روي12 Project آغاز كرد و براي اين خودرو، موتوري 5 سيلندر طراحي كرد. وي با حمايت‌هاي هيتلر توانست اين خودرو‌ها را نسبت به بقيه خودرو‌هاي موجود در آلمان بسيار ارزان‌تر و در حدود نصف قيمت ارائه كند.

Porsche ، سه مدل اول خود را در گاراژ خانه‌اش توليد كرد و سپس طرح‌هايش را در اختيار كمپاني Opel قرار داد و Opel نيز توانست خودروهايي موفق با قيمت‌هاي ارزان توليد نمايد. Porsche در اكتبر سال 1936 خودرو‌يي بهينه توليد كرد. اين خودرو در تست‌هايي كه از آن به عمل آمد موفق نبود و در اين آزمايش‌ها عمر موتور آن بسيار كوتاه پيش‌بيني شد و سيستم ترمز آن نيز اطمينان لازم را نداشت.

هيتلر براي اصلاح اين مدل سرمايه‌گذاري كرد و در نتيجه اين سرمايه‌گذاري 3 ماه بعد كمپاني VolksWagen به معني (گروه توليد كننده خودروهاي مردم آلمان) تاسيس شد. در ابتداي كار حدود 30 مدل مختلف خودرو ساخته شد كه همه اين مدل‌ها توسط ارتش آلمان تست شدند.

Porsche نيز به مطالعه روي خودرو‌هاي آمريكايي به منظور بالا بردن كيفيت اين توليدات پرداخت. اولين خودرو‌هاي اين كمپاني KdF-Wagen از محصولات قبل از جنگ است و از ديگر توليدات قبل از جنگ مي‌توان به مدل210 KdF-Wagen اشاره كرد، اين كارخانه فروش خارجي خود را از دهه 1950 آغاز كرد و توانست نيمي از محصولات خود را به كشور آمريكا صادر كند .

در سال 1954 با توليد موتوري به حجم 1192cc خودروي Beetle را توليد و از لحاظ تجاري و هم از نظر مكانيكي بهبود بخشيد. در سال 1971 مدل K70 ساخته شد و در سال 1972 اين خودرو بهبود يافته و به مدل قوي‌تر L70 K تبديل گشت.

در سال 1974 نيز گلف به بازار عرضه شد و اين مدل به عنوان يكي از مدل‌هاي هاچبك معروف جهان توليد گشت. اين شركت زماني كه مدل Santana توسط Nissan توليد شد، اگر چه توليد خودروهاي اسپورت سوددهي نداشت اما براي رقابت مجبور به توليد اين نوع از خودروها شد كه مي‌توان به خودروي 16 سوپاپ Scirocco با سرعت 209 كيلومتر در ساعت اشاره كرد.

همچنين مدل Golf Syncro محصول سال 1989 بود. در سال 1989 VW جايگزين Scirocco شد. فولكس در حال حاضر از كارخانجات بزرگ خودروسازي جهان است و همه ساله خودرو‌هاي جديد آن مورد توجه قرار مي‌گيرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

:: موضوعات مرتبط: عكس ها، بحث هاي جنجالي، مقالات، كليپ ها، ،
:: برچسب‌ها: انتهاي روياي الهه عزيز, ماشين, بدون شرح, الهه, عزيز, رويا, دانلود,
نویسنده : Mehr