ساخت آکواریوم جمعی خیره کننده
ساخت آکواریوم جمعی خیره کننده

                                       

یک آکواریوم جمعی آکواریومی است که از گونه های مختلف ماهی و گیاهان زنده تشکیل شده است و همگی در کنار هم نگهداری می شوند . در چنین تانکی به جای اینکه یک نوع ماهی وجود داشته باشد ، گونه های مختلف در فضایی کوچک هارمونی سرگرم کننده ای را تشکیل می دهند .

یکی از معیارهای اصلی در جهت راه اندازی تانک جمعی موفق اینست که تمام ماهی ها با یکدیگر سازگار بوده و قادر به تحمل شرایط زندگی یکسان بدون نمایش رفتار پرخاشگرانه نسبت به گونه های دیگر باشند .

مهم ترین شرط لازم برای تانک جمعی اینست که یک آکواریوم بزرگ برای شروع داشته باشید . معمولاً تانک هایی با اندازه 30 تا 50 گالن (113 تا 190 لیتر ) اندازه های ایده آلی برای شروع یک تانک جمعی هستند که باید وسایل لازم آکواریوم نظیر فیلتر ، بخاری ، پمپ و ... را داشته باشد و در محل مناسب نصب شده باشند .

این کار سبب نگهداری آسان تانک شده و می توانید توجه بیش تری به سایر جنبه های نگهداری آکواریوم جمعی نظیر توجه دقیق بر سازگاری ماهی ها و نظارت بر علائم اولیه ی بیماری داشته باشید . از آن جا که در تانک جمعی همه ی ماهی ها با هم زندگی می کنند شیوع بیماری می تواند فاجعه بیافریند .



جنبه مهم نسبت به ایجاد تانک جمعی موفق مطالعه و مشاهده دقیق سازگاری ماهی هاست . شما باید انتخاب درستی در مورد ماهی ها داشته باشید و یا خطر پرخاشگری ماهی ها و یا در حالت بدتر خورده شدن ماهی های کوچکتر توسط بزرگتر ها را بپذیرید .

بقیه در ادامه مطلب...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr