در آمدی بر روز تولد استار بایوتک
در آمدی بر روز تولد استار بایوتک
سلام

زمان به سرعت سپری می شود و فقط یاد ها و خاطرات به جا می ماند.

   وبلاگ استار بایوتک با هدف مروری هر چند گذرا در زمینه ی بایوتکنولوژی در روزهایی پا به عرصه ی وب لاگ نویسی گذاشت که نویسنده آن تجربه اول خود را با آن آغاز کرده بود.

   کلمه بایوتکنولوژی یا به زبان فارسی خودمان "بیوتکنولوژی" در بین عموم مردم تا حدی ناشناخته است و فقط گاه گاهی دور در برنامه های تلویزیون و رادیو و همینطور مطبوعات اخباری را در خصوص این علم می شنویم و شاید این ظلمی باشد بر این شاخه از علم.

   کلمه بیوتکنولوژی نباید کلمه ی نامفهومی برای ما باشد زیرا براحتی و سادگی همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم. از عمل آوردن خمیر در نانوایی گرفته تا درست کردن ماست در آشپزخانه ی منزل و همینطور تولید سرکه به روشهای ساده ی مادر بزرگی .......  همه اینها فعالیتهای بیوتکنولوژیک هستند که با آنها در کارهای روزمره دست به گریبان هستیم.

   حال باید به این نکته اشاره کرد که فعالیتهای بیوتکنولوژیکی فقط محدود به موارد اشاره شده نیست بلکه می تواند راه گشای نیاز غذایی - دارویی فردای ما باشد.

   دنیای آینده که همه ی ما انتظار آن را می کشیم و با توجه به جمعیت رو به رشد انسانها بر روی کره ایی که فقط ظرفیت تولید محدودی از نیازهای بشر را دارا میباشد ...... فردایی بس نگران کننده در انتظار ماست.

   نیازهای فردای انسان دیگر نیازهای خاک و کشور گشایی نیست بلکه جنگ فردا جنگ تصاحب انرژیست. از طرفی جمعیت کره زمین رو به فزونیست و از طرفی ذخایر زمین ثابت و رو به کاهش. در این گیرو دارها نقش بیوتکنولوژی خودنمایی می کند. علمی که اگر در راستای نیازهای بشر پیش برود میتواند نجات بخش بشر در فردایی نه چندان مطمئن شود.

   وظیفه ما به عنوان متخصص در این علوم و سایر علوم  اینست که خود را نسبت به نسل فردا مسئول بدانیم و بکوشیم تا وسایل راحتی خود و سایرین را فراهم کرده و هم بکوشیم تا نسل بشر را از خطر انقراض برهانیم.

   امید است فعالیتهای بیوتکنولوژی در جهت سالم و کارگشا مورد مصرف قرار گیرد .

   استار بایوتک ابزاری که میخواهد و تلاش می کند تا اطلاعاتی را در این خصوص به هموطنان ایرانی عرضه کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr