True Crime: Hong Kong
True Crime: Hong Kong

بازی True Crime: Hong Kong عنوانیست جدید در سبک شوتر Open World "دنیای باز" که توسط کمپانی United Front Games در حال توسعه می‌باشد و توسط کمپانی سر شناس Activision منتشر خواهد شد، کمپانی که اخیراً با عرضه‌ی بازی Call of Duty: Black Ops، شاهکاری دیگر از سری Call of Duty را عرضه كرد و توانست سود زیادی از این بازی بدست آورد.

همانطور که می‌دانید Hong Kong سومین نسخه از سری بازی‌های True Crime می‌باشد و برای اولین بار است که این بازی توسط کمپانی Luxoflux توسعه داده نمی‌شود. داستان بازی در Hong Kong اتفاق می‌افتد و هسته‌ی اصلی داستانی آن نفوذ و دستگیری گروهی به نام Traid هست که در ادامه در مورد داستان بازی به طور مفصل خواهیم گفت.

True Crime اولین بار در سال 2003 با عنوان Street of LA بر روی کنسول‌های نسل قبل عرضه شد و نسخه دوم آن با نام True Crime: New York City برای پلتفرم‌های امروزی به بازار آمد، حال 5 سال از عرضه‌ی آخرین نسخه می‌گذرد و این بار این بازی با نام Hong Kong وارد صنعت گیم شده است تا بتواند با بازی‌های هم نسل خود رقابت داشته باشد. True Crime: Hong Kong قرار بود در تاریخ 1 نوامبر 2010 برای 3 پلتفرم Xbox 360، PS3 و PC روانه‌ی بازار شود ولی به دلایلی تاخیر خورد و به نیمه‌ی دوم 2011 موکول شد. مدیر عامل Activision آقای اریک هیرشبرگ (Eric Hirshberg) طی خبری اعلام کرد که تیم سازنده‌ی این بازی برای کار بر روی گیم‌پلی بازی و نداشتن وقت کافی این تاخیر را بر روی بازی اعمال کرد تا بتوانند بازی جذاب و مطابق میل هواداران این کمپانی عرضه کنند.

داستان بازی شباهتی به داستان Splinter Cell: Double Agent دارد که به وسیله‌ی سم فیشر، شخصیت افسانه‌ای این بازی پرده از اسرار برخی مسائل محرمانه‌ی سیاسی بر می‌داشتید. همانطور که از اسم بازی مشخص است، بازی در شهر هنگ کنگ اتفاق می‌افتد و شما نقش یک پلیس جوان با نام وی شن (Wei Shen) را ایفا می‌کنید که برای فاش کار‌های فاسد گروهی خلاف کار به نام Traids به سر پرستی سون یی آن (Sun Yee On) وارد این گروه می‌شود و موظف هستید با انجام کار‌های جاسوسی پرده از راز این گروه بر دارید و رئیس این باند را دستگیر کنید، البته در انجام این کار مشکلاتی پیش روی شن قرار می‌گیرد که با تلاش و پشتکارش می‌تواند این مشکلات را از پیش روی بر دارد. در خط داستانی نکته‌ی جالب توجه اینجاست که شما می‌توانید آینده‌ی خود را رقم بزنید برای مثال می‌توانید با انجام کار‌های خلاف کارانه و یا اسیر گرفتن مردم بی‌گناه خود را به دنیای خراب کاران نزدیک‌تر کنید یا به لباس و درجه‌ای که دارید وفادار باشید و هیچ کار اضافه و خلافی انجام ندهید؛ همه‌ی این کار‌ها در اعتماد گروه به شما و روند داستان بازی تاثیر خواهد داشت.

گیم‌پلی بازی با اضافه شدن حرکت‌های بسیار متفاوت با نسخه‌ی قبل تغییر کرده است البته سعی شده است هسته‌ی اصلی تغییری نکند. شن که جوانی ورزش‌کار است، در مبارزات تن به تن با انجام فنون رزمی به خوبی از پس دشمنان خود بر می‌آید. در نمایشگاه E3 2010 تریلری از این بازی به نمایش گذاشته شد، طبق این تریلر شن در کوچه‌های هنگ کنگ در حال قدم زدن بود و با پرس و جو از اشخاص مختلف آدرس یکی از خلافکار‌های شهر را پیدا کرد و به سراغ وی رفت و با نمایش تکه فیلم کوتاهی شخص مورد نظر پا به فرار گذاشت. در این تریلر تغییرات گیم‌پلی و گرافیک بازی به خوبی مشخص است، بازی از آن روند مصنوعی بودن 5 سال پیش بیرون آمده است در نسخه‌ی قبل به راحتی می‌توانستید از لابه‌لای مردم شهر عبور کنید ولی این بار این کار سخت شده است، با برخورد با اشخاص کمی دچار مشکل می‌شوید و حتی امکان دارد بر روی زمین بیافتید، در بازارهای شهر با برخورد به غرفه‌ها و سبد‌های میوه‌ی آن‌ها باعث انهدامشان می‌شوید و ...

از دیگر قابلیت‌های اضافه شده در این نسخه شکنجه‌ی افراد می‌باشد؛ با این لفظ "شکنجه" قبلاً در بازی Splinter Cell: Conviction و Punisher آشنا شده‌اید و به همان طریق می‌توانید دشمنان را به اشکال مختلف شکنجه دهید. با استفاده از راه‌های کوتاه می‌توانید در برخی مواقع سختی‌ها را کم کنید، برای مثال به جای این که از پله‌های فراوان بالا بروید، از دیواره‌ی ساختمان به راحتی بالا بروید و کار خود را راحت‌تر کنید. با انجام مبارزات مختلف و گرفتن امتیاز می‌توانید حرکت‌ها و فنون مختلف مبارزاتی را یاد بگیرید و آنها را برای ساده کردن کار خود بر روی حریفان پیاده سازید. علاوه بر اینها با افزودن بر اعتبار خود مردم به شما احترام خاصی می‌گذارند و با پرسیدن سوالت متداول از آن‌ها می‌توانید سوژه خود را به راحتی پیدا کنید. به عبارتی اسلحه در این بازی معنی و مفهوم همیشگی خود را ندارد و به عنوان یک بخش کمکی برای بازیکن در مبارزات استفاده می‌شود و می‌توانید بیشتر مبارزات را با فنون شرقی انجام دهید. بالا رفتن از ساختمان و پریدن از بام‌های ساختمان‌ها من را یاد بازی Assassin’s Creed می‌اندازد که شباهت‌هایی به هم دارند و لذتی دو چندان را به بازی اضافه کرده است.

گرافیگ بازی نسبت به 5 سال پیش و نسخه‌ی New York City تغییر چشم گیری کرده است  و البته این طبیعیست و این انتظار هم می‌رفت و امیدواریم تا یک عنوان "دنیای باز" با گرافیک چشم نواز را در سال آینده شاهد باشیم. با توجه به تصاویر و تریلرها به نظر می‌رسد محیط‌های بازی به خوبی طراحی شده‌اند و از قدرت تخریب‌پذیری مناسبی هم برخوردار هستند. یکی از بخش‌های گرافیکی که در این نسخه به خوبی طراحی شده‌اند طراحی چهره‌های اشخاص می‌باشد، در برخی جاه‌ها اصلاً چهره‌های تکراری را مشاهده نخواهید کرد و تیم سازنده با استفاده از چهره‌ی واقعی مردم هنگ کنگ و آداب و رسوم آن‌ها و محله‌هایشان محیط‌ها و اشخاص این بازی را طراحی کرده است که این خود امتیازی مثبت برای این بازی و تیم سازنده محسوب می‌شود. محیط بازی کمی به محیط‌های بازی Stranglehold شباهت دارد که جای تعجب ندارد، چون داستان هر دو بازی در شهر هنگ کنگ رخ می‌دهد. نورپردازی و سایه گذاری نیز از دیگر نکاتی می‌باشد که به خوبی در این بازی جلوه داده شده است.

بازی True Crime: Hong Kong می‌تواند به یكی از عناوین برتر در سبک "دنیای باز" تبدیل شود. این بازی پر شده است از فنون شرقی و ورزش پارکور که خیلی از بازیکنان را جذب خود کرده است، حال سوال اینجاست که آیا این بازی می‌تواند از پس رقیبان خود بر آید یا نه؟ در این دوران کمتر کمپانی روی به ساخت بازی‌های "دنیای باز" می‌آورد و اکثراً بازی‌های موفق این سبک، ساخته‌ی خود Rockstar، غول سبک "دنیای باز" می‌باشد. با همه‌ی این تفاسیر True Crime: Hong Kong پتانسیل این را دارد كه پا به پای رقیبان خود جلو آید و انتظاراتی که از آن می‌رود را بر آورده سازد و خود را به عنوان یکی از مدعیان بزرگ این سبک معرفی کند؛ باید دید United Front Games در پایان كار تا چه حد می‌تواند در این پروژه موفق ظاهر شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr