چرا روزه مي گيرم 2
چرا روزه مي گيرم 2

دوستي از دوستان با اين دليل كه ما نمي توانيم روزه درستي بگيريم چرا كه عادت هاي بدمان كه يكي از دم دست ترين شان ديد زدن جماعت نسوان مجرد است ، او را رها نمي سازد و تمام روزه هايش را بر باد رفته مي داند . از اين رو نگارنده را به باد استهزا گرفته و به ريش اين جانب مي خندد .

در جواب به دوست خوبم دليل آوردم كه هرچه : اندك اندك جمع گردد / اندك اندك نيز دفع بايد گردد . هيچ چيزي در مدت كوتاهي ساخته نمي شود  كه اساسي داشته باشد . هر آن چه كه در مدت زمان كوتاهي ساخته و پرداخته شده ، نشان دهنده اين ست كه بنيان درستي را در بر نمي گيرد . آدم هايي كه يك شبه از اين رو به آن رو شده اند و تبديل به مومنيني دو آتشه شده اند دم دسترين اين گونه مثال ها هستند ، بي هيچ دانشي در ورطه ايي از دستورات از پيش تعيين شده در مي غلطدند و زحمت استدلال در انجام فرامين به خود نمي دهند .

گفتم تو كه آدمي هستي لاغر كه ميل به داشتن وزني مناسب داري هيچ گاه يك شبه چاق نمي شوي و مدتي طول مي كشد تا به وزن مورد نظر برسي و بر عكس .

ما نيز قرار نيست در 30 شب همه عادت هاي بدمان را كنار بگذاريم كه اگر اين امر امكان پذير مي بود همه از نسل پيامبران متشرعين مي بوديم و پاك و جايگاه كنوني مان بهشت موعود بود . در سي شب  تنها هركس به ميزان اراده و تواناييش عادات هاي بدش را كنار مي گذارد . كمتر خوردن ، كمتر نوشيدن ، كمتر سيگار كشيدن و چندين كمتر ديگر ره آورد اين 30 شب براي نگارنده است و نگارنده خود را در اين چارچوب كه جماعت نسوان آزاد خوش لباس روزه هايش را  باطل مي سازند اسير نمي كند و معتقد است آن ها نيز در ضيافتي اخلاقي به سر مي برند كه هيچ كس از ديگري آگاه نيست .

اين كه دوست من خود را گناه كار مي داند و تلاش هايش را هم از پيش بي ثمر مي داند نتيجه معكوس برنامه هاي متشرعيني ست كه مي خواهند آدم ها را از راه خودشان به بهشت موعود برسانند و ديگر راه ها را ختم به هيچ مي دانند و بهشت موعود را تنها از آن خود و همراهان خود مي دانند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr