ذبح عدالت با شمشیر سیاست
ذبح عدالت با شمشیر سیاست

۱- " يك شأن نظارتي هم براي خود مجلس و براي آحاد نمايندگان تعريف كنيد" این قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که انتهای این بند از سخنان، به تکبیر نمایندگان مجلس مزین میشود.

۲- "79 نفر موافق و 81 نفر مخالف از مجموع 201 نماینده حاضر" نتیجه شمارش رأی های نمایندگان  برای یک فوریتی ماندن طرح نظارت بر نمایندگان مجلس میباشد. احتمالا در انتهای این رأی گیری نیز نمایندگان محترم تکبیر گفته اند.

۳- "با توجه به آموزه‌هاي ديني و توصيه‌هاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري و نتايج پژوهش‎هاي تطبيقي با ساير كشورها و به منظور ارتقاي سطح شأن و منزلت مجلس و نمايندگان و همچنين اعمال نظارت بر عملكردشان طرح يك فوريتي نظارت بر امور نمايندگان تقديم مي‌گردد."این کلمات قسمتی از نامه نمایندگان مجلس به ریاست مجلس است که توسط 150 تَن از نمایندگان امضا میشود.

۵- چگونه است که نمایندگان برای پایبند نشان دادن خود به "منویات" مقام معظم رهبری 150 امضا پای طرح اعمال نظارت بر عملکرد نمایندگان و یک فوریتی بودن آن میزنند اما در صحن مجلس تنها 81 نفر با فوریت آن موافقت میکنند

۶- جالب است که این ماجرا برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد. مدتی پیش نیز طرح "حفظ منزلت قوه قضاییه" توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی جهت جلوگیری از فساد و رانتخواری نمایندگان تهیه شده بود که نهایتا نمایندگان از انجام رأی گیری برای این طرح جلوگیری میکنند تا مبادا تعداد رأیهای منفی به طرح، آبروی نمایندگان را ببرد.

۷- سوالی که اینجا میتواند مطرح شود این است که چرا عده ای که پس از حرکتهای مجلس برای وقف غیر قانونی و غیر شرعی دانشگاه آزاد دهان به اعتراض گشودند امروز ساکت نشسته اند؟ آیا طرح اهمیت نداشته است؟ یا اینکه چون جبهه مخالف در این ماجرا بی نصیب است نیازی به اعتراض نیست!

۸- بند قبل نه به منظور نفی اعتراضات مردمی و دانشجویی به مصوبات مجلس برای وقف دانشگاه آزاد که تذکری بود برای جلوگیری از ابزار شدن و ابزار پنداشتن عدالت. عدالتخواهان بسیاری در طول این سالها خون دلها خوردند تا عدالت گفتمان بشود. تا اینکه دعواهای جناحی از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا کنار برود و مبارزه حقیقی با رانتخواری ها و فسادها آغاز بشود و مستضعفان و محرومان محور برنامه ها قرار بگیرند. حال چه شده است که آنجایی که بخواهند اهداف خود را با شعار عدالت پیش میبرند و هر کجا مایل باشند با مصلحت اندیشی های خود عدالت را ذبح شرعی مینمایند.

بعد نوشت:نوشته شده برای سرمقاله خیزش هفته



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr