باید روح خدا در حج بدمد
باید روح خدا در حج بدمد

 «بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفه واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند، و حج با آن همه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بی خاصل و بی ثمر باقی مانده است...چيزي كه تا به حال از  ناحيه ناآگاهان و يا تحليلگران مغرض و يا جيره‌خواران به عنوان  فلسفه حج ترسيم شده است اين است كه حج يك عبادت  دسته‌جمعي و يك سفر زيارتي - سياحتي است. به حج چه كه  چگونه بايد زيست و چطور بايد مبارزه كرد وبا چه كيفيت در  مقابل جهان سرمايه‌داري و كمونيسم ايستاد! به حج چه كه حقوق  مسلمانان و محرومان را از ظالمين بايد ستاند!» منبع: جام زهر حضرت روح الله

به مناسبت نزدیک شدن به ایام حج

  1. اول از همه انتخاب قسمتی از جام زهر یا همان پیام به مناسبت قطعنامه 598 که همان پیام به مناسبت سالگرد کشتار در حج است، از سخت ترین قسمت های نوشتن این متن بود. اگر به من بود همه متن را در این پست میگذاشتم و دیگر هیچ!
  2. باید اعتراف کنم که تا به حال یک بار به حج رفته ام. و یک اعتراف دیگر هم باید بکنم این است که آن سفر قبل از انقلاب بود. نه 57. که هشتاد و شش! یک انقلاب درونی. و الان همیشه غبطه میخورم که چرا قبل از حج حضرت روح الله کبیر را نشناخته بودم. و بیشتر فحش میدهم به کسانی که تا آن سن خمینی واقعی را به من نشناسانده بودند.
  3. حج به مثابه نخ تسبیح برای هسته های بسیج جهانی مستضعفان است و شاید هم زمینه ای برای رشد شجره طیبه بسیج مستضعفان و پابرهنگان علیه مستکبران و متحجران و آخوندهای مقدس نمای درباری.
  4. برای شناخت اهمیت حج ابراهیمی همین بس که هر ساله ایرانیانی را که تنها شعار "الموت لامریکا" و ... را سر میدهند در میان حصاری از تانک و یگان ویژه و آن هم زیر چادر قرار میدهند تا مبادا نفرت ها و کینه های انقلابی شان از مفتی های بیشعور و خائنین الحرمین و صهیونیزم و امریکا تمام فضای حج را عطرآگین کند.
  5. در یک جمع دانشجویی در سرزمین وحی یکی از دانشجویان میرود بالا و قسمتهایی از پیام امام در سالگرد کشتار خونین حج را میخواند. خواندن همان و ناراحت شدن فلانی از مسئولین ستاد حج همان. و رفتن حاج آقا همان!
  6. و اما چند راهکار کوچک: در این همه جلسه آموزشی که برای مناسک حج میگیرند و این همه جلسه توجیهی برای خرید جنس و چنج دلار و ریال به هم و هزار کوفت و زهر مار دیگر میتوانند یک جلسه نیم ساعته هم پیام امام را بخوانند.
  7. این همه آدم میروند حج. اگر ده تا بچه بسیجی واقعی انقلابی را ببرند میتوانند با یک برنامه، کلی حرکت و موج ایجاد کنند و بشوند منشأ تحولی در جهان اسلام.
  8. و یک سوال: چند درصد از افراد امروز جامعه ما یا همین کسانی که به حج میروند از بروز این فاجعه در سال 66 خبر دارند؟ و چند نفر پیام امام به مناسبت سالگرد را خوانده اند؟
  9. |بشنوید صدای روح نواز روح خدا را!|


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr