زن وشوهر مهربان
زن وشوهر مهربان
 
زن و شوهري بيش از 60 سال با يكديگر زندگي مشترك داشتند. آنها همه چيز را به طور مساوي بين خود تقسيم كرده بودند. در مورد همه چيز باهم صحبت مي كردند و هيچ چيز را از يكديگر مخفي نمي كردند مگر يك چيز: يك جعبه كفش در بالاي كمد پيرزن بود كه از شوهرش خواسته بود هرگز آن را باز نكند و در مورد آن هم چيزي نپرسد.
در همه اين سال ها پيرمرد آن را ناديده گرفته بود و در مورد جعبه فكر نمي كرد. اما بالاخره يك روز پيرزن به بستر بيماري افتاد و پزشكان از او قطع اميد كردند.
در حالي كه با يكديگر امور باقي را رفع و رجوع مي كردند پيرمرد جعبه كفش را از بالاي كمد آورد و نزد همسرش برد.پيرزن تصديق كرد كه وقت آن رسيده كه همه چيز را در مورد آن جعبه به شوهرش بگويد و از او خواست تا در جعبه را باز كند. وقتي پيرمرد در جعبه را باز كرد و عروسك بافتني و دسته اي پول بالغ بر 95 هزار دلار پيدا كرد. پيرمرد در اين باره از همسرش سوال كرد.
پيرزن گفت:هنگامي كه ما قول وقرار ازدواج گذاشتيم مادربزرگم به من گفت كه راز خوشبختي زندگي مشترك در اين است كه هيچ وقت مشاجره نكنيد. او به من گفت كه هروقت از دست تو عصباني شدم بايد ساكت بمانم و يك عروسك ببافم.
پيرمرد به شدت تحت تاثير قرار گرفت. تمام سعي خود را به كار برد تا اشك هايش سرازير نشود. فقط دو عروسك در جعبه بودند پس همسرش فقط دو بار در طول تمام اين سال هاي زندگي و عشق از او رنجيده بود. از اين بابت در دلش شادمان شد.
سپس به همسرش رو كرد و گفت:" عزيزم،خوب، اين در مورد عروسك ها بود ولي در مورد اين همه پول چطور؟ اينها از كجا آمده؟"
پيرزن در پاسخ گفت:" آه،عزيزم، اين پولي است كه از فروش عروسك ها به دست آورده ام."
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr