معرفی مواد درون فیلترها
معرفی مواد درون فیلترها
برخی از موادی که در دسترس بوده و در فیلترها از آن ها استفاده می شود و ارزان می باشند را در زیر معرفی می کنم:

۱: پشم فیلتر ، پشم شیشه ، ابر ، پشم فیلتر بیولوژیکی و ... : این مواد معمولا جزو اولین موادی هستند که در فیلترها بر سر راه آب قرار می گیرند تا برخی مواد را از آب جذب کرده و در کریستالی و شفاف شدن آب کمک زیادی میکنند.

 

 

 

۲: سنگریزه درشت : نقش مکانیکی داشته و در جلوگیری از عبور مواد بزرگ موجود در آب نقش موثری ایفا می کند.

۳: سنگریزه کوچک : نقش مکانیکی داشته و در جلوگیری از عبور مواد ریزتر موجود در آب نقش موثری ایفا می کند.

 

۴: زغال اکتیو(کربن فعال) : نقش شمیایی داشته و به عناون یه جاذب خیلی خوب عمل کرده و می تواند مواد معلق در آب را در ساختار خود جذب کند و مانع بالا رفتن سختی آب می شود و در برطرف کردن بو آب نقش بسزایی دارد ، برای عملکرد بهتر باید ۱ یا ۲ ماه ۱ بار با مقداری زغال اکتیو دیگر جایگزین شود. 

۵: بیو سرامیک : نقش بیولوژیکی داشته ، ساختار این ماده باعث می شود تا آب با جربان کندی تری از داخلش عبور کرده و محیط مناسبی برای فعالیت باکتری ها به وجود می آورد ، همچنین به دلیل خلل و فرجی که دارد سطح بالاتری را به عنوان بستر برای باکتری های مفید فراهم می کند.

 

 

۶: بیوبال : نقش بیولوژیکی داشته و ساختار آن چین خورده و دارای برجستگی ها و فرورفتگی های آن بسیار بوده و باعث بالا رفتن مساحت بستر برای فعالیت باکتری ها می شود.

تصویر زیر مقایسه بین ۲ سطح است ، در بالا ۱ خط صاف است که طول کم ی دارد ، ولی در پایین یک خط انحنا دار رسم شده که طول بیشتری به نسبت خط راست دارد. اگر این خط ها را در سطح ۱ کره فرض کنیم ، خواهیم دید که هرچه خلل و فرج سطح یک کره بیشتر باشد ، سطح آن بزرگتر از سطح ۱ کره با کناره های صاف می باشد.

 

البته مواد دیگری هم هست که داخل فیلترهای آماده و یا دست ساز قرار داده می شود ، ولی معمول ترین و ارزان ترین مواد با کاراییمناسب ، همین مواد می باشند. 

*گفتگوی لاک پشتی

*لطفا مطالب و عکس های این وبلاگ را کپی نکنید ، به منظور تبادل اطلاعات لینک دهید یا با من تماس بگیرید(بالای وبلاگ سمت چپ ، بر روی روش استفاده از مطالب کلیک کنید) ، با تشکر apb



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr