و اما مرگ
و اما مرگ

  


هنگامى که انسان در حالت مرگ قرار مى گيرد، اگر از مؤ منان و صالحان و شيعيان باشد ملک الموت  با فرشتگان رحمت  با زيباترين صورت و خوشحال ترين قيافه با طبق هايى از گل ، بر او وارد مى شوند و وى را به بهشت بشارت داده و جايگاهش را به او نشان مى دهند. آنان مانند خدمت گزاران با ادب ، در مقابل محتضر مجسم مى شوند و اجازه ورود مى خواهند.
قرآن در اين باره مى فرمايد: ((کسانى که ايمان آورده و تقوا اختيار کرده اند، پيوسته در زندگى دنيا و آخرت ايشان را به نعمتهاى بهشت بشارت مى دهند و اين بشارت پيروزى و رستگارى بزرگى براى انسان است )).


در جاى ديگر مى فرمايد:
((کسانى که گفتند: پروردگار ما خداى جهانيان است و روى آن پافشارى کردند. ملائکه بر آنان نازل مى شوند و مى گويند: نترسيد و محزون نباشيد. بشارت باد شما را به بهشتى که به آن وعده داده شده ايد)).
در برخى روايت ها درباره بشارت دادن فرشتگان چنين آمده است : هنگامى که فرشتگان بر محتضر وارد مى شوند و کنار او قرار مى گيرند. خداوند متعال ، پرده را از جلوى چشم او کنار مى زند و جايگاه او را به وى نشان مى دهد. انسان مى گويد: اين کاخ ‌ها، باغ ها و درختان از کيست ؟ فرشتگان مى گويند: آنها متعلق به تو است . مى گويد: اگر متعلق به من است ، چرا مرا به آن جا نمى بريد؟ مى گويند: اختيار با تو است . اگر مايل باشى ترا به آنجا مى بريم
در اين هنگام ، طبق هاى گل بهشتى را مقابل بينى او قرار مى دهند. از بوى خوش آنها بسيار لذت مى برد و حالتى شبيه نعشه و خوابى لذت بخش به او دست مى دهد که در اثر آن ، تمام دردها و رنج ها و سختى ها از او برطرف مى شود و به دنبال بو کشيدن گل ها روح به آسانى از بدنش خارج مى شود.                                                                                                                                               
قرآن در اين باره مى فرمايد: ((اگر محتضر از نيکان و مقربان درگاه خدا باشد روح و ريحان (آسايش دائمى و گل ها) و نعمت هاى بهشت جاويد براى اوست .))
وقتى ملک الموت  با کمال ادب و احترام روح او را مى گيرد، فرشتگان رحمت  آن روح پاک را از ملک الموت  تحويل مى گيرند و در پارچه هايى از حرير مى پيچانند و به سوى آسمانها مى برند. به هر آسمانى که مى رسند فرشتگان آن آسمان ، با احترام تمام او را تشييع مى کنند تا بر خداوند عرضه نمايند.
سپس آن را برمى گردانند تا تشييع کنندگان و غسل دهندگان و نمازگذاران خود را ببيند و دفن شدن جسد خود را مشاهده کند. بعد از آن ، روح را به آسمان مى برند و در اعلا عليين (آن جايى که پرونده و روح نيکان مى باشد) جاى مى دهند.
در حديث ديگرى از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل شده است : هنگامى که خداوند از بنده مؤ من خود راضى شد. به ملک الموت مى فرمايد: روح فلان بنده مرا پيش من آوريد؛ زيرا وى را آزمايش ‍ کردم آن طور که او را مى خواستم يافتم .ملک الموت  با پانصد فرشته که همه آنان لباس هاى سبز پوشيده اند و به دست هر کدام شاخه هاى گل و زعفران است و نزد او مى آيند و هر کدام او را بشارتى مى دهند غير از بشارتى که ديگران به وى داده اند مى گويند آماده شويد براى خارج کردن روح اين بنده مؤ من.



نظرات شما عزیزان:

سالارغم
ساعت19:00---26 بهمن 1389
ببخشیداگه مذهبش سنی باشه چی ؟اخه گفته بودید اگه شیعه باشه!فکرکنم یکم زیاده روی کردید

ببخشیداگه انتقادکردم

به ماهم سری بزنید خوشحالمون میکنید
پاسخ:نه سلاران جان اونطوریا نیست که شما فکر میکنین.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : Mehr